منتديات قلب الاسلام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نكت جميلة

Admin
عصام مدحت
6 مشترك

خـأص نكت جميلة

مُساهمة من طرف عصام مدحت الجمعة 13 يوليو - 19:53

تفتكر شارون هيطبق خريطة الطريق؟
- اكيد .. هيطبقها ويرميها ف الزبالة

مرة اتنين مساطيل راحوا يلعبوا بلياردوا راح واحد منهم وقف على الطرابيزة وقال
انا الجوووووووون

في حمار سئل خطيبته الحمااره : قالها يا حماره متى نتزوج .. قالتله لمه تحسن الفاظك يا حمار

فى حمار وحشى بيحرس كنز فالناس عملوا مسابقة اللى يجيب الكنز هياخذ نصه فراح واحد هندي وامريكى ويابانى الهندي دخل راح الحمار ناطحه مموته واليابانى نفس الكلام، جه الأمريكي دخل وخرج بعد نص ساعة شايل الكنز على كتفه وجارر الحمار فى ايده فالناس سالوه ازاى قدرت تجيب الكنز قاللهم ابدا انا قعدت مع الحمار كلمة منه على كلمة منى طلعنا قرايب

جندى امريكى يقول لزميله البريطانى : نحن نحارب من أجل الشرف بينما انتم فمن اجل المال ... فرد البريطانى : نعم فكل دولة تحارب من اجل الشئ الذى ينقصها

مرة صدام حسين عمل أجتماع سري مع كبار قادة وقال فيه واحد خائن وجاسوس يجلس بيننا وبدأ أسمه بحرف الطاء فقفز الوزير سعيد الصحاف والله مش أنا فقال صدام ولكن أسمك لا يبدأ بحرف الطاء فأجابه الصحاف : ماهو أنت طوال الوقت تقولي ياطرطور

لصحاف راح لصدام، صدام بيسأله ايه الأخبار، قام شاورله بعلامة النصر، صدام قاله ايه انتصرنا، قاله لأ مفيش غير أنا وانت ف البلد

كان فى مرة ثلاثه ده بيقول لتانى انا اندل منك والتانى بيقول انا اندل والثالث بيقوال انا اندل اموا خلوا واحد عجوزوواحد عمل العقاز منه وقع والثانى كعبله والثالث عمال يضحك يضحك يضحك فقالو انتى بتضحك ليه قلهم اصلى ابويه

مرة اربعة راكبين قطر-- امريكى وافغانى وبنت و ست عجوزة دخل القطر فى ممر ضلمة فسمعوا صوت بوسة و بعدين صوت ضربة فلما خرج القطر من الممر فى النور لقوا الامريكى بيحسس على خدة ووشة احمر فالست العجوزة قالت فى نفسها يااة دية بنت مؤدبة اوى الامريكى باسها و ضربتة على خدة وقالت البنت فى نفسها ياااة دة امريكى غبى يبوس الست العجوزة ويسبنى انا وقال الامريكى فى نفسة يااة دة افغانى محظوظ يبوس البنت وانا اللى اتضرب وقال الافغانى فى نفسة انا فعلا ذكى بوست ايدى و ضربت الامريكى على خدة

مرة واحد أتحكم عليه بالأعدام فراح عشان يتشنق فحطوا عليه الطائيقة فأعد يصرخ قالوله إيه فى أيه قالهم يا أغبية كنت هاتنخق

تلميذ بيسأل الأستاذ بيقول له:هو ممكن يعاقب الإنسان على حاجة معملهاش؟ قال له:لا طبعا . ففرح التلميذ اوى و قال له خلاص انا معملتش الواجب

اربعه بلدياتنا بيلعبو علي الطريق السريع الي العربيه تخبطه مرتين يطلع بره

واحد بلدياتنا رجع من امريكا قاعد بيحكي لأبوه وأمه الحاجات الغريبة اللى شافها .
- دانا شفت هناك واحد وقع من فوق عمارة طويييلة.. قعد ثلاث ايام لحد ما وصل الأرض.
أمه سألته: طيب مات ؟؟
ابوه رد عليها: ثلاث أيام لا يأكل ولا يشرب .. أكيد يموت

واحد بلدياتنا عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد من واحد الى خمس ميه... بلدياتنا مكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين ... ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعين ... جـاه النوم … قـام غـسـل وشه ورجــع للـسـريـر يـكـمـل الـعـد

واحد بلدياتنا في مسابقة من سيربح المليون اتصل بصديق وقال له الو محمدين معانا 30 ثانية رايك احذف اجابتين ولا استخدم الجمهور

مرة طفل بلدياتنا راح للبقال فقال لة عمو عندك الشوكلاتة ام ربع جنية قال لة البقال نعم عندى فقال الطفل طيب بكام

مرة واحد راح لبقال قالة عمو عمو عندك سكر قالة اة قالة ربنا يشفيك

قام الشيطان امبارح الصبح و لم كل متعلقاته و سايب البلد و ماشى الناس كلها جريت و راه سيبنا ورايح فين يا شيطان هتلاقى ناس زينا فين كدبين و منافقين و حرمية.... رد الشيطان و قال .. انا بخلى الواحد يسرق و يبقة من الاغنياء و بخلى الواحد يغش و يبقة من الكبار و الواحد يزور فى الانتخابات و يدخل مجلس الشعب و بكبر الناس لحد رئيس الجمهورية و فى الاخر ادخل على اى حد فيهم القيهم معلقين يفطة كبيرة مكتوب عليها... هذا من فضل ربى ... و عوزنى اعود

ولد بيسال ابوه هوالحب اعمى رد عليه ابوه بص فى وش امك وانت تعرف

واحد بلدياتنا راح السفاره الامريكيه علشان يسافر امريكا فقلوله انتا معاك لغه فقلهم لغة اه الحكايه كلها عملية فهلوه فسفروه فعدى من ادام مكان فيه فرح كبير قوى فسال واحد خواجه فساله(هو فرح مين ده يا خواجه) فقله اى دونت نوه فعدى تانى بعدها بيوم فلئى جنازه كبيره قوى فى نفس امكان فسال واحد خواجه (هو مين اللى مات) فئله اى دونت نوه فقله لاحول ولا قوة الا بالله دكان لسه فرحه امبارح

واحد بلدياتنا راح يزور واحد يابانى صاحبه فى مستشفى فى اليابان اليابنى كان نايم وبيتنفس بجهاز التنفس الصناعى فبلدياتنا بيقول لليابانى شد حيلك امال واليابانى يرد ( يوكى شنج ) وبلدياتنايقول ( يوكى شنج ) دى فى عنيا بس شد حيلك انت اليابانى ( يوكى شنج ) وبعدين مات وفى الجنازه بتاعته بلدياتنا كان بيقول لواحد صاحبه الله يرحمه كان بيوصينى على بنته ( يوكى شنج ) قبل ما يموت رد صاحبه ( يوكى شنج ) دى مش بنته ده كان بيقولك قوم من على خرطوم الاكسجين

مرة واحد بلدياتنا وقع فى حفرة نزلولوا حبل طلع مخنوق

مرة واحد صعيدي نزل مصر عربية ضربتة اخد تعويض 10000 جنية نزل البلد وحكالهم نزل واحد صاحبة امام القطر وقالة تعالى عليا يا ابو الملايين

مرة ثلاثة سكارانين اوى ام قال واحد منهم اه لو معايا فلوس كتير هشترى نص الكرة الارضية ام التانى قال وانا او معايا فلوس كتير هشترى النص التانى قال ومين الى اقلوكوا انى هبعلوكوا

سئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك
كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
طب ليه قتلت عمك ؟
كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
طب ليه كنت عايز تنتحر
أصلهم لغوا الرحل

بلدياتنا راح للدكتور، الدكتور قاله اعمل إشاعه طلع برة الأوضة وقال الهرم وقع
عصام مدحت
عصام مدحت
موقف
موقف

المستوى :